Kiertokapulan puhelinpalvelu muuttuu maanantaina 15.5.2023. Silloin otetaan käyttöön vain yksi puhelinnumero ja IVR-valikko (Interactive Voice Response eli interaktiivinen puhelinvalikko). Puhelinpalvelu on avoinna klo 9.00–15.00.
Uudella valikkorakenteella parannetaan asiakaspalvelun tavoitettavuutta, lyhennetään jonotusaikoja ja vähennetään asiakaspuheluiden siirtelyä henkilöltä toiselle, kun puhelut voidaan reitittää palvelutiimeittäin. Jatkossa asiakas siis soittaa vain yhteen numeroon aiempien neljän (4) palvelunumeron sijaan ja valitsee valikosta haluamansa palvelun.
Puheluhintoihin ei tule muutoksia. Lankapuhelimesta soitettaessa kuluttajalta veloitetaan paikallisverkkomaksu (pvm). Matkapuhelimesta soitettaessa soitosta peritään matkapuhelinmaksu (mpm). Nämä maksut määritellään soittajan liittymäsopimuksen hinnastossa. Jonotusaika on maksullinen.
Uusi puheluvalikko rakentuu seuraavasti:
1. Kiinteistön jätehuoltoon liittyvät asiat, jossa alavalikot
- 1. kotitaloudet ja asukkaat
- 2. isännöitsijät, kunnat ja yritykset (sidosryhmäpalvelu)
- 3. lajitteluohjeet
2. Laskujen maksaminen, jossa alavalikot
- 1. perusmaksu
- 2. jätelaskun sisältö
- 3. jätelaskun maksaminen
- 4. vastaanottoalueiden laskutus (yritykset)
3. Jätteiden vastaanotto
4. Ympäristökasvatus, lajitteluneuvonta ja vierailupyynnöt
5. Muut asiat
Asiakaskokemuksen kehittäminen on ollut Kiertokapulan strategisena kärkihankkeena jo toista vuotta. Selvitysten mukaan oli syytä siirtyä yhteen puhelinnumeroon, yhtenäistää eri palvelunumeroiden aukioloaikoja ja samalla tarjota asiakkaille digitaalisia vaihtoehtoja. Tämän vuoksi keväällä 2023 otettiin käyttöön myös kotisivuilla oleva chatbot, Kiertobotti, joka auttaa asiakkaiden jätepulmien ratkaisussa sekä iltaisin että viikonloppuisin. Myös sähköistä asiointia, Asiakasnettiä, kehitetään tulevana syksynä.
Kiertokapulan puhelinpalvelun tavoitat numerosta 075 7530 000.